سلول درمانی
شماره: 2787
1392/02/04 - 11:06
سلول‎های بنیادی به کمک بیماران روانی می آید

درحالی که بیماری های روانی گستردگی زیادی یافته است و تلاش روانپزشکان نیز بر این است که بیماری روانی به مردم شناخته شود و با راهکارهای روانشناسی و حتی دارودرمانی مداوا گردد اما هنوز برخی از اختلالات روانی وجود دارند که به راهی غیر از اینها نیازمندند و دانشمندان برای درمان برخی اختلالات روانی، سلول درمانی را پیشنهاد داده اند.

 

به گزارش بنیان، زیرا امروزه بیماری روانی در بین آحاد جامعه شناخته شده نیست و حتی خواص نیز بیماری‌های روانی را به خوبی نمی‌شناسند و هنوز هم مردم فکر می‌کنند کسانی که در گذشته به آنان روانی عنوان می‌کردند بیمار روانی هستند در حالی که بیماری روانی امروز گستردگی زیادی دارد و در سلامت عمومی و بهداشت جامعه از جمله در امور اقتصادی و اجتماعی بسیار موثر است.
بیماری اعصاب و روان ریشه بسیاری از جرایم اجتماعی است
از سویی متخصصان روانپزشکی براین باورند بیماری اعصاب و روان ریشه بسیاری از جرایم و مسایل اجتماعی است.
آنها می گویند بخش عظیمی از مشکلات و جرایم در جامعه ناشی از اختلالات عصبی در افراد است که توجه جدی مسوولان بهداشتی و اجتماعی را به افزایش این مسایل الزامی می کند.
به عقیده آنها با توجه به افزایش خودکشی و میزان اختلالات روانی در افراد جامعه، معتادان و بویژه مصرف کنندگان شیشه باید راهکارهای درمانی نوین را آزمایش کرد.
سلول درمانی بیماران روانی
متخصصان علوم پزشکی دانشگاه «ویسکونسین» در یک آزمایش جدید برای اولین بار سلول‎های بنیادی حاصل از جنین انسان را به سلول‎های عصبی موش‌ها پیوند زده و موفق شدند توانایی یادگیری و قدرت حافظه آنها را دوباره بازگردانند.
به گزارش ایسنا، در این آزمایش برای اولین بار نشان داده شد که سلول‎های بنیادی انسانی می‌توانند پیوند موفقیت آمیزی با سلول‎های مغزی بالغ داشته باشند و در نتیجه به ترمیم اختلالات و نارسایی‎های عصبی کمک کنند.
به گزارش ساینس دیلی، دکتر «سو جیون شانگ»، استاد علوم اعصاب و نورولوژی در این دانشگاه می‌گوید:‌ این سلول‎های بنیادی پیوندی، وقتی داخل مغز موش‌ها کار گذاشته شوند دو نوع از نورون‎های معمول و در عین حال حیاتی را تشکیل می‌دهند.
 
این نورون‎های مهم در بسیاری از رفتارها و احساسات انسانی از جمله یادگیری، عملکرد حافظه، عادت کردن و بسیاری دیگر از مسائل روانی، نقش حیاتی دارند.
پزشکان امیدوارند که با بهره‎گیری از این شیوه بتوانند به راه‎کاری موثر برای درمان مشکلات حافظه‌ای و عصبی در مبتلایان به آلزایمر، سندرم داون و بسیاری دیگر از اختلالات عصبی و روانی نظیر افسردگی، صرع و جنون جوانی دست یابند.
پایان مطلب/
 
©2013 Royan Corporation. All Rights Reserved